Förra helgen

Jag är säker på att alla som varit på en semesterresa (suparresa till Kos, meditationsläger i Bali eller fotvandring bland jätteödlor i Galapagos) kan känna ett sting av ovilja att komma tillbaka till verkligheten. Man kan nästan bli lite deprimerad och istället för att fokusera på allt fint man upplevt (Berra som kom hem naken en kväll, tystnaden i klostret och de vackra färgerna i munkarnas saronger eller en häpnadsväckande naturupplevelse) ser man bara vardagen som ett hotfullt åskmoln.
 
Efter vår avkopplande helg var jag istället är full av energi när jag kom hem sent på söndagseftermiddagen. Det luktade lite frasspiss i vänstra armhålan, märkte jag, håret var torrt av saltvattnet och det stack lite i skinnet. Jag hade rester av blålera mellan tårna men jag mådde fantastiskt bra på insidan! Jag rörde ihop en BBQ-sås och lät en halv grisrumpa badda i den på svag värme i ugnen medan jag städade och skurade hela lägenheten. Jag bäddade rent i sängarna och gick ner till tvättstugan. Medan maskinen rullade passade jag på att yoga en halvtimme. Efter att jag skrubbat kroppen ren satte jag mig ner med en kopp te och gjorde undan lite arbetsuppgifter. Jag skulle hämta Joel från sista Rosellaturen och jag oroade mig inte ens över att det skulle bli sent och jag skulle förlora viktiga sovtimmar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp