Fotbilder

En typ av foton som ständigt dyker upp i nyhetsflödet på Facebook är fotbilder. 
 
En rodnande himmel i skymningen, spegelblankt vatten, långa skuggor och... ett par fötter.
En fluffig soffa, en mjuk hundvalp på kudden, en rykande tekopp på soffbordet och... ett par fötter.
En grusväg täckt av färggranna höstlov, en liten gullig igelkott i gräskanten, en vattenpuss och... ett par fötter (inte lika farligt om de är skobeklädda).
 
Fötter är inte fina, de gör sig helt enkelt inte på bild tycker jag.
 
Jag försöker gå till mig själv för att komma underfund med varför folk postar bilder på sina fötter i olika sammanhang. För jag är inte sämre människa än att jag kan erkänna, jag har också lagt ut en och annan fotbild. När jag och Mikaela var på Brändö i somras ville jag gärna dokumentera vår härliga paddelutflykt. Vi njöt i solen, hade lite picnic och låg lätt tillbakalutade och blickade ut över det blanka vattnet. När jag skulle fota Mikaela hade hon ju förstås slitit av sig bikiniöverdelen. Jag sökte febrilt en vinkel som kunde fånga vår stund av njutning utan att få med "svalbona", men det var svårt. Så jag tog en bild av våra fötter. 
 
Bilden är ju jättefin annars, som ett vykort, kunde platsa på Brändö kommuns hemsida! Men de två paren, till synes avkapade, lemmarna som sticker fram från ingenstans förstör harmonin i bilden! Jag misstänker helt enkelt att de som postar fotbilder har något de vill dölja på resten av kroppen!
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Ewert:

Ja det är nog alltid fint här hemma! Välkomna igen när det passar! Har ju varit några dagar som man kan vädra fötterna nu, men börjar bli höst...

Upp