Sommarsammanfattning

Så var augusti här med mygg och mörka nätter. Semestern är slut, i går hade jag min första arbetsdag och då passar det ju bra med en sammanfattning sommarens höjdpunkter. 
 
 
 
 Party Crew på Coldplay
En fantastisk konsert med fantastiska vänner på Friends arena. Jag led mer av obehagskänsla av mitt misslyckade klädval snarare än rädslan av att en självmordsbombare skulle spränga sig i luften bland de tusentals människor som trängdes i tunnelbanan efter konserten. Ack ytlighet, ditt namn är Jenny.
 
 
 
Joel fyllde 15, blev konfirmerad och fick sitt moppekort
Mitt i allt blev han nästan vuxen, tog sin Derbi och drog ut i livet. Han är självständig och fri. Han har skapat sitt eget liv utanför hemmets väggar och jag är inte lika viktig som förut. Precis som det ska vara. Jag lider av en lättare separationsångest och oroar mig sådär lagom mycket.
 
 
Skärgårdsaktivitetssemester
Per paddel och pedal utforskade jag och Mikaela min barndomsö Kumlinge. Jag faschineras över hur många oupptäckta smultronställen det finns på vår lilla ö. Varför åka till Kreta när man kan åka till Seglinge, liksom?
 
 
Örtfröken
Min gröna blick har utvecklats och jag har blivit örtfrälst. Lägenheten har fyllts av torkade blad och frysen är full av bär. Jag har kokat saft, fermenterat te och druckit gröna smoothies. 
 
 
 Luau party
Jag och Linda firade ingången i medelåldern med hula natten lång, limbo långt in på småtimmarna, bastubad och pina colada. Alltsammans i goda vänners lag.
 
 
Stugliv
Ett par vändor till skären har det blivit. I lördags låste vi stugan och hängde nyckeln på kroken för sista gången den här sommaren. "Hejdå stugan" sa Johan och planterade med de orden en sorgsen klump i min hals. 
 
 
Träning
Om allt går åt helvete under Käringsund triathlon om knappa tre veckor kan jag inte skylla det på att jag tränat för lite. Jag har cyklat. Jag har sprungit. Jag har simmat. Träningen har varit en hög prioritet under sommaren och jag känner mig i god form inför loppet. Den mentala kortslutningen, som tidigare satt fällt krokben på mig - det är den jag räds. 
 
Om en vecka börjar hamsterhjulet åter rulla. Jag har kinderna fulla med idéer och mycket spring i benen. Så det blir nog bra. 
 
Allmänt, träning och hälsa | |
Upp