Ernst 4 president

Som jag nämnde tidigare är jag numera utan teveapparat. Det krävdes ett besök hos posten för att skriftligen avregistrera mitt teveinnehav (vill du anmäla ditt teveinnehav gör du det lätt med en knapptryckning på nätet). Hittills har jag inte saknat teven en sekund - jag sysselsätter mig med annat kvällstid. Jag kör ett träningspass, scrollar på Pinterest, övar handskrift, läser en bok, rensar golvsilen i badrummet, klär toarullar i omslagspapper för att rullen är tom och pappret är fint eller petar mig i näsan. 
 
Här om dagen fick jag syn på Tina Nordströms bländande leende i tevebilagan. Var det något jag gillade att se på teven, så var det Tina. Hon är glad och fräck. Hon är vräkig och skrattar högt med öppen mun. Tina är kompis med alla. Ja, nästan så att hon känns som min kompis! Nu drar min tevepolare till fjällen - utan mig. Nästan så jag känner ett styng av avundsjuka på alla som får följa med.
 
 
 
En annan teveprofil som väcker starka känslor hos folk är Ernst. Nu ska han börja inreda sitt julhem med krokiga pinnar och mycket kärlek. Han ska smyga runt i en kofta han stickat själv av ekologisk ull från Gotland och reta gallfeber på en miljon tittare som älskar att hata honom och hans romantiska tribut över en kanna hemmagjord glögg. Tycka vad man vill om Ernst, men jag tror att världen vore mindre grym om alla fick ett uns av hans mentalitet.
 
Bildresultat för jul med ernst
Bilden av Ernst har jag lånat från köket.se 
 
Nåväl, det finns ju alltid TV4 play utifall att jag skulle bli sugen på att få se Tinas munorgasmer eller Ernsts julgranskulor av buxbom. 
Allmänt | |
Upp