Alkoholen.

Den är inte bra för mig. 
Den är inte bra för någon förstås, men jag börjar reagera på hur verkligt dåligt jag mår när jag har druckit. Nu handlar det inte om någon monsterfylla där jag har svårt att se människor i ögonen dagen efter eller inte minns hur jag kom hem på natten. Jag pratar om det faktum att ett par-tre glas vin en fredagskväll kan totalrubba balanserna i min kropp och göra mig både fysiskt och pyskiskt dålig.
Jag som annars är väldigt medveten om vad jag stoppar i mig och sällan viker från matrutinerna, har inga problem att äta mig spyfärdig "dagen efter". Suget efter sött och kolhydrater visar ingen nåd och jag kan inte stå emot den. Detta leder till att magen kraschar och jag blir ångestfylld, irriterad och ledsen.
 
Visst är det också lite hyckleri, att välja bort socker och kolhydrater och sen glatt skåla i vin. Som innehåller alkohol. Som är socker. Visst längtar man efter det där goa glaset vin till helgmiddagen och att sen få slappna av i soffan framför På spåret med ytterligare ett. Ja, man kan längta så efter det att det nästan börjar likna ett beroende.
 
Nej, alkoholen är inte bra.
 
Därför dricker jag en kopp Detox-te och inleder mitt nyktra liv (för ett tag åtminstone :).
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp