Ofrivilligt kreativ

Min kropp har gått på semester, men mitt huvud är fortfarande inställt på att jag ska arbeta. Vid 06 vaknar jag och kan nästan höra hur systemet slår igång. Jag hinner inte hejda tankarna som börjar flöda och bilderna som spelas upp i skallen på mig. Det hjälper inte att jag försöker knipa ihop ögonen och trycka kudden mot örat, hjärnan har vaknat och bidrar genast med en uppsjö fina idéer och goda råd. 
 
Det brukar gå ett par veckor innan huvudet kopplar om till semestermood och låter en sova ut. Tillsvidare får jag försöka tänka positivt och vara tacksam åt att jag har en sån kreativ hjärna. Dessutom hade jag hunnit med både frukost, hundrastning, cykling, löpning och lunch innan klockan slog 12 idag!
 
 
Kall knackkorv å smör. Lunchen blir lite sisådär när man har semester.
 
Allmänt, träning och hälsa | |
Upp