Däckbyte - check!

Ni ser! Jag är en handlingens kvinna!
Sprillans nya vinterdäck, med prislapp kvar och allt, monterades på Polon i minusgrader, snö och snålblåst tidigare ikväll. 
 
 
 
Det var inte bara jag som var sent ute med däcken. Dagens snökaos ledde till ett övertryck hos däckfirman och jag fick denna eftermiddag vänta i närmare två timmar på mina däck tillsammans med ett antal andra mer och mindre bekanta kunder. Under väntetiden hann jag och min kollega Siv reda ut några skolfrågor och jag passade även på att diskutera det amerikanska presidentvalet med en fräsig dam med tuffa kängor. 
 
Eftersom jag visste att jag hade en arbetsvillig tonåring där hemma bestämde jag mig för att jag väntat nog när däcken äntligen satt på fälg. Jag körde hem och på ett kick hade Joel sett till att jag kan köra tryggt och säkert till arbetet i morgon.
 
Bättre sent än aldrig.
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp