Sommarminnen anno 2017

En sommar är förbi. I morgon är det dags att kliva i arbetsskorna och kicka igång höstterminen. Det känns helt okej det också, men jag kommer ändå sakna allt vad sommaren innebär! Här är några fina sommarminnen:
 
Trots att min fina träningsbuddy Marie ser lite nervös ut inför starten,
gjorde hon ett utomordentligt bra lopp i Uppsala triathlon i början av juni.
Jag kom på tredje plats!
 
 
Strax efter målgång i Uppsala drog jag, Johan och Joel iväg till Fuerteventura.
Trots att ön inte levererade någon vidare vind hade vi en fin vecka!
 
 
 
 
Midsommaren firandes traditionsenligt på Kumlinge.
Stången restes av villiga händer. 
 
 
Vi åt rökta abborrar, sill och nypotatis. 
 
 
Joel fyllde 16, tog lättviktarkort och köpte sig en 125:a.
Efter lite tjat fick han med sig sin hariga mor på en åktur,
men jag kände mig faktiskt fullkomligt trygg där bakom ryggen på den unge mannen
som är min son och som snart är vuxen utan att jag vet hur det gick till.
 
 
Det har inte blivit särskilt mycket surf för min del den här sommaren.
Men en dag blåste det friskt från syd och vi fick en fin dag på Röklobb!
 
 
Aktivitetssemester i Östhammar och Öregrund.
Jag och Mikaela hyrde kajaker och cyklade längs med Roslagsleden.
 
 
Båtturer med goda vänner.
Vi besökte Sältingskär med Mikaela och Johan...
 
 
... och en ljuvlig kväll styrde kapten Linda oss med säker hand rätt in i solnedgången.
 
 
Där njöt vi av 11 sorters ostar, kräftor, paj, bubbel och vin.
 
 
 
Jag har haft tid för kreativa projekt. Lite jobb med brännpennan...
 
 
... och se vad man kan sy av en gammal kite!
 
 
 
Bröllop hör sommaren till. Erica och Tage sken ikapp med solen på sin speciella dag.
 
 
Johan med sin charmiga bordsdam Linda.
 
 
Och såhär nöjd och avslappnad var jag över kunna klä mig i fjolårets bröllopsutrstyrsel,
samt att slippa fundera på frisyren. Stefan hade heller inga problem med det sistnämnda.
 
 
Jag har studerat och dokumenterat framstegen för Marbys nya biodlare. 
 
 
Och bina levererar!
 
 
Stughelg med Linda, Vilja och Meja, samt brorsbarnen Elias och Adrian.
 Vi grillade korv med bröd...
 
 
... tog ett kvällshopp....
 
 
 
... och trots att regnet strilade hela dagen (och natten) bestämde sig barnen för att trotsa vädret och sova i tält.
 
 
Och så Luna.
Lunisen. Luntass. Luni-Juni.
Min trofasta vän och ständiga följeslagare som får mig att söka upp nya stigar och stråk
och som med sitt känsliga sinne lärt mig att hitta ett mjukare jag. 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt, kläder, mat, tid, träning och hälsa | midsommar, fuerteventura, triathlon, bröllop | |
Upp