Uppfinningsrika gåvor!

Att fira födelsedag är trevligt. Förra veckan fyllde jag år och fick anledning till att tränga ihop familj och vänner i min lilla lya, bjuda på paj med blåbär plockade från hemmaskogen och prata i mun på varandra över en kopp kaffe ur den ärvda finservisen. Med stigande ålder sjunker förväntningarna på överraskningar och presenter och dessutom har jag ju under detta år insett att jag har precis allt jag behöver! Så vad ger man då till en prylbantande och icke konsumerande 36-åring? Här är några tips:
 
 
Johan fixade biljetter till A tribute to Queen på Stallhalla. Det var en oförglömlig kväll där mer och mindre kända lokala förmågor tolkade kanske världens bästa band med en hundrakvinna/mannakör i ryggen.
 
Fredrika och Ronny och Patrik uppvaktade på klassiskt vis med blommor och choklad. 
 
Mikaela och Johan är experter på att hitta på fina upplevelser. En spökvandrig på Kastelholms slott är något jag ser fram emot i höst!
 
I våras firade jag Linda med kettlebells och middag. Hon valde att byta ut kulorna mot klot och käglor för att utmana mig i bowling!
 
Brorsan och Maria överräckte mig en härligt rufsig sommarbukett med surpris - när jag skulle sätta blommorna i vatten hängde det en bunt spröda och egenodlade morötter i ändan!
 
Sofie tog med sig inspiration i form av en inredningstidning, en chili, samt några fräscha skott från en Dr Westerlund - den hälsobringande "sovrumsblomman". 
 
Ett presentkort är alltid rätt och eftersom jag förmodligen nött ut mina löparskor vid årsskiftet, passar det ypperligt med en innestående peng på Sportcenter! 
 
 
Även om en grattiskram varit nog för att förgylla min dag, är jag ödmjukt tacksam över dessa generösa gåvor!
Allmänt, Konsumtion | kreativa presenter, upplevelsepresenter | |
Upp