Kokosdeo? Nä, jag är hellre utan!

Minns ni kokosdeon som jag provade laga för några månader sedan? Om inte kan ni uppdatera er i inlägget om den svettiga studien jag gjorde i våras. Jag provade alltså att göra egen deo av kokosolja, bikarbonat och potatismjöl. Jag var som vanligt övertygad om att naturligt är bäst och smörjde enträget armhålorna varje morgon i hopp om att jag hittat den mest ultimata och naturliga deon.
Tyvärr fick jag snart problem.
Dels gillade jag inte doften och inte heller höll den torrt. Dessutom blev kläderna fläckiga och jag fick svidande utslag, främst efter att jag rakat mig. 
Jag slutade helt enkelt att använda deon. Ja, jag gick så långt att jag slutade använda deo överhuvudtaget, för envis som jag är vägrade jag införskaffa en ny Rexona 24h intensive med hormonstörande ftalater. 
 
Med en lätt amper odör i vardera armhåla har jag under våren och sommaren gått runt och tyckt att det vore trevligt att slippa kröka huvudet för en diskret nödsniff då jag umgåtts med folk. 
Och igår gav jag äntligen med mig.
Jag köpte en deo!
 
 
Urtekrams aloedeo är tillverkad av ekologiska ingredienser. Jag ska inte vara så snabb med att hissa eller dissa innan jag testkört den ordentligt. För undersökningens skull kan du ju nästa gång vi ses berätta om jag luktar koldolme, neutralt eller rent av solmogen apelsin och aloe vera!
 
 
 
 
 
Allmänt, Hud och hår, miljö | kokosdeo, Urtekram, deodorant | |
#1 - - Gustaf Stefanson:

Lysande! Tänkte precis göra samma sak nästa gång min deo tar slut. Antar att jag kan hitta ett mindre sortiment av dess gelikar på Life eller liknande?

Svar: Förmodligen :)
Jenny

#2 - - Johanna:

Åh, tycker det är så tråkigt att jag inte hittar någon som funkar för mig. Svettas inte så mycket annars men under armarna verkar det behövas tunga grejer😏

Svar: Man får pröva sig fram, helt enkelt!
Jenny

Upp