En sak om dagen

I de allra flesta hem finns det prylar som aldrig används. De ligger där gömda i någon skrubb och tar plats, intryckta i ett skåp eller fullt synliga i bokhyllan. De är i vägen, de samlar damm och är helt enkelt allmänt störande i hela sin obrukbarhet.
 
Jag har bestämt mig för att göra mig av med alla prylar som inte har en funktion eller fyller ett syfte för mig. Målsättningen var från början skänka bort eller sälja tio sådana föremål denna månad. Det här har visat sig vara en alldeles för enkel utmaning, eftersom jag redan slängt en plastkasse kläder, skänkt en annan till Emmaus och givit bort en tredje till en bekant. Dessutom har jag sålt en hushållsvåg och ett album med Pokémonkort. Efter en lätt scanning av hemmet ikväll lade jag ner ytterligare fem onödiga dammsamlare i en papperskasse med adresslapp Emmaus:
 
- En ful och otymplig plastbricka från Tupperware som legat i skåpet ovanför kylskåpet, orörd, sen jag flyttade till den här lägenheten för fem år sedan.
- Tre metalljusstakar som jag ofta går och flyttar runt på och som aldrig hittar sin plats
- En grön porslinsask vilken är ämnad att förvara tepåsar i. Vem tar tepåsarna ur köpeasken för att lägga dem i en annan ask och slutligen kasta bort den första asken? Tydligen har jag någongång tänkt att jag skulle göra det...
 
Jag ska nog ta min Feng Shui till en högre nivå för att ge rum till extra mycket qi. Därför tänker jag plocka bort minst en sak om dagen

Vilken grej tänker du utbyta mot lite mer livskraft?
 
Bytt är bytt. En klädkasse mot en påse frukt!
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Rensa | |
Upp