Göra vad jag vill.

Tacka vet jag tomma blad i almanackan utan några tider att passa, utan några förväntningar på att vara trevlig eller krav på att se hel och ren ut. I dag känner jag mig glad och belåten över det enkla i att ha en helt ledig dag för mig själv då jag kan sysselsätta mig med precis vad jag vill.
 
 
 
Jag kan spendera förmiddagen i snickeriet, djupt försjunken i mitt brännarbete med Enigma på stereon som enda sällskap, medan grabbarna och hundarna är ute på rådjursjakt. Och när ögonen står i kors och röven smakar trä, tar jag en paus och drar iväg med Gula Faran på en uppfriskande runda över prasslande löv i granna färger. Jag kan lufsa runt i helgoutfiten, sätta egenodlade tomater i ugnen på torkning, koka lingonsylt och ropa "Hurra!" när jägarna kommer hem med en påse taggsvamp istället för ett rådjur.
 
 
 
Falska soltorkade tomater, kryddade med vitlökspulver och rosmarin.
 
Allmänt, tid | pyrografi, torka tomater i ugn | |
#1 - - Rebecca Adnell:

Håller med, det är verkligen så skönt när man inte har några krav på sig själv och kan göra precis vad man vill. Hoppas du haft en bra helg!

Svar: Tack, ser fram emot nästa :)
Jenny

Upp