Ny, mindre lyckad, hårklippningsmetod

För ett par veckor sedan tyckte jag att det var dags för en hårklippning. Den välbeprövade tofsmetoden kändes inte längre lockande. Jag var sugen på att prova en ny metod (även den med tofs) som, enligt Youtube, skulle resultera i en läcker long page. Förväntansfull inför min makeover och fylld med självförtroende högg jag saxen och klippte, utan att tveka, av omkring halva längden på håret.
 
 
 
 
 Ålrajt, det här blev riktigt snyggt!
 
 
Tänkte jag.
 
Tills jag upptäckte detta:
 
 
 
Jag brukar hålla mig lugn i de flesta stressade situationer, men här höjdes pulsen en aning och ett och annat fult ord utstöttes innan jag tog mig samman och gjorde mitt bästa för att jämna till topparna.
Eftersom jag inte har några ögon i nacken blev jag riktigt glad när det dök upp två par extra. Det var Joel och Bella som kom till undsättning och hjälpte mig i denna ytterst utsatta situation. 
 
 
 Har jag blivit avskräckt från att fortsätta med mina hårklippningsexperiment?
Nej, snarare tvärtom!
Nu får håret växa ett halvår igen innan jag ger mig i kast med en ny metod!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Hud och hår | klippa håret själv, tofsmetoden, long page | |
Upp