Är du en minimalist?

 
Jag hittade en rolig lista: 25 reasons you might be a minimalist. 
Här är några punkter som träffade mig:
 
3. If walking through Target or Walmart makes you really uncomfortable, you might be a minimalist.
Jag antar att Target och Walmart kan jämställas med svenska Ö&B eller Ullared. Nu har jag aldrig besökt dessa lågprisvaruhus, men jag har förstått att folk vallfärdar från öst och väst för att fylla badkarsstora kundvagnar med billigt skit som de inte inte behöver. 
 
6: "If a friend asks you to go shopping, and you would rather go to the dentist, you might be a minimalist."
Att shoppa föder betydligt större ångest för mig än att krypa ner i Kittys bekväma tandläkarstol och slumra till någon 80-talsballad på Lugna favoriter medan hon krafsar tandsten.
 
 
16. If you schedule time for nothing, you might be a minimalist.
Om du läste mitt förra inlägg förstår du vad jag menar. Tider stressar mig och jag behöver friheten i att följa dagsformen och vara spontan. 
 
20. If words like trinket and souvenir make you cringe, you might be a minimalist.
På utlandssemestern vill jag aktivera mig, uppleva, se och lägga pengarna på god mat och dryck. Det sista jag vill göra är att strosa omkring i ett myller av billiga märkeskopior, solblekta tishor med plastiga tryck och kylskåpsmagneter. 
 
22. If there ara less than 33 things in your closet, you might be a minimalist.
Nu har jag inte räknat dem, men med den takten jag rensar ur så finns det snart inte så många plagg kvar. Jag trivs i plaggen jag äger och jag behöver aldrig stå och fundera särskilt länge på vad jag ska ha på mig.
 
Vilka punkter stämmer in på dig?
 
 
Allmänt, Konsumtion, kläder, tid | |
Upp