Investera i sig själv

Jag är dålig på att unna mig själv, jag tänker ofta att "äh, det duger åt mig". Jag menar att det ofta handlar om saker det här med att unna sig och alla har inte råd att köpa fina kläder, dyra heminredningsprylar eller gå på ansiktsbehandlingar en gång i månaden.
 
 
Jag väljer hellre att investera. 
Om unna handlar om att få en kortsiktig njutning handlar en investering om att göra en insats som leder till någonting bättre. Min investering är att äta mat som jag mår bra av och att träna och röra på mig. Med en stark och välmående kropp har du möjlighet att orka bättre med vardagen och förhoppningsvis leva ett långt och smärtfritt liv. Mår man bra i sin kropp (och knopp) gör det inte så mycket att man lufsar runt med grovporig hy, risiga hårtoppar, urtvättade kläder eller att man käkar middag på ärvt porslin. 
 
Det bästa är ändå om du kan kombinera lite unning med investering. Det gjorde jag i veckan genom att i måndags gå på en välbehövlig massage, samt igår då jag handlade nya träningskläder. Och visst fick jag en liten kick, löprundan blev så mycket roligare, jag kände mig stark och hade extra fint stuns i stegen. Så självklart ska man unna sig ibland, men man får aldrig glömma att den verkliga lyckan kommer inifrån.
 
 
 
 
Att stå på huvudet minskar stress, ökar cirkulationen och renar kroppen från slaggprodukter.
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp