Preppfredag.

Väskan är packad, skidorna vallade och för att slippa äta vetebulle och banan i depåerna har jag lagat egna energy bars. "Receptet" hämtade jag från baksidan av en Paleo Raw Bite som de säljer i Lifebutikerna. Jag tänkte som vanligt att det där kan jag laga själv!
 
 
Vasa top ski energy bar
(alla mått är ungefärliga)
 
150 g blandade nötter
100 g dadlar
50 g kaffe
2 msk kakao
1 tsk honung
1/2 -1 tsk himalayasalt
 
Mixa nötterna, häll i en skål. Mixa dadlarna med kaffet och blanda ihop sörjan med nötterna. Tillsätt kakao, honung, salt och rör ihop smeten. Bred ut på bakplåtspapper och in i kylen. Skär ut i lagom stora bitar.
Lite för kladdiga blev de, risken finns att de blir mos i min midjeväska. 
 
Så, se nu till att hejja på söndag!
Adjö.
 
 
Allmänt | |
#1 - - Carola:

Är det öppet spår ni ska vara med i eller vad?

Svar: Japp!
Jenny

Upp