Dagens...

 ... sms.
Gula faran har anlänt! Eventuell hämtning i morgon eftermiddag.
 
 
... svettigaste.
Förenade arbete med motion då jag sprang runt omkring i Mariehamn för att knäppa bilder till fotoorienteringen jag ska ha med eleverna på torsdag. Termometern visade 26 grader, så det var minst sagt svettigt. Fick ta mig en drickapaus på Mariebad för att inte förgås.
 
 
... ustkällning.
En skrattmås som låg och ruvade på sitt prickiga, lilla ägg mitt på gruset vid Sjökvarteret skrek hotfullt åt mig då jag sprang förbi.
 
... tänkvärda.
"Inser du att jag går med samma kläder på mig som jag hade i SEXAN?!"
(Han skulle bara veta att jag fortfarande använder samma trosor från när jag typ gick i sexan...)
 
... snopna.
Inte ett enda par av de där slattriga trosorna var rena. Fick vaska upp i handfatet och hänga på tork över elementet tills i morrn. 
 
... bak.
Granola och hasselnötsmjölsskorpor. Farligt gott!
 
 
... ångest.
Betygsskrivningen ligger som en tung, blöt yllefilt över mina axlar. Jag hittar på tusen andra viktigare saker att göra. Som att torka ur kylskåpet lite, sopa upp smulor under köksskåpen och skriva det här inlägget.
 
 
 
Allmänt, träning och hälsa | |
Upp