Det blir inte alltid som man tänkt sig

Jag har varit på kurs. 
Ofta då man går kurs eller fortbildning som lärare sker den en vardag och jag brukar tycka det är skönt att  få "lite ledigt" från jobbet. För en dag slipper man vara den som styr skeppet, istället ligger man på däck och glassar, äter lunch i lugn och ro, samtalar med vuxna människor, dricker kaffe och förkovrar sig i nya ämnen. Man kan slappna av, helt enkelt!
När jag fick kurstiderna tappade jag sugen lite. Torsdag 16-21, fredag 16-21 och lördag kl. 8-14. Jobb och kurs. Två flugor i en smäll, det bästa av två världar, double or nothing...
 
Nå, kursen var bra och kvällspassen var inga problem, men idag var jag fan trött alltså. Jag blev rent av sjuk klockan två när jag kom hem.
Jag stapplade in till köket, försvagad av hunger, öppnade kylen och stack in handen i blindo. Jag fick tag i en kall grillad kyckling som jag åt upp och lyckades därefter ta mig till sängen, där jag sjönk ner i en orolig sömn. Jag vaknade efter en timme och insåg att min tupplur gjort mig, om möjligt, ännu risigare. Ansiktet var grått, blicken tom och jag satt på en stol med krokig rygg och armarna längs med sidorna en stund innan jag samlade krafterna och begav mig ut i friska luften med hundarna.
 
 
 
 
Med raska steg gick vi längs strandpromenaden. Där låg havet som en spegel och vi stod en stund och tittade när solen sakta sänkte sig bakom Kobba Klintar.
Nu ska jag glassa på däck med ett glas vin resten av denna lördagsafton!
 
 
Allmänt | |
Upp