DIY FTW!

Vissa grejer gör jag helst själv. Då behöver jag inte skylla på någon annan om det går åt skogen.
Många gånger har jag spänd och förväntansfull suttit insvept i ett prassligt skynke hos någon välvillig frisör och väntat på en Extreme Makeover. I takt med att hårtestarna kapats har mitt missmod växt och när jag stått vid kassan och sett precis likadan ut som tidigare, har jag försökt peppa mig själv med att huvudmassagen under tvätten åtminstone var riktigt skön.
 
Nuförtiden när hårtopparna börjar bli fnöskiga och torra, tar jag saxen i egna händer. 
Min "frisyr" är enkel och jag använder mig av den så kallade tofsmetoden då det är dags att kapa längderna. Jag har till och med byggt upp tillräckligt med förtroende för att Johan ska låta mig sätta saxen i hans gyllene lockar, enligt samma metod.
Brorsan lät mig klippa honom i julas. Det krävdes en del övertalning och en större mängd GT innan han gick med på det. Han blev inte helt nöjd, kan man säga. Pet och gnällde att det var ojämnt, vilket det mycket väl kan ha varit Jag hade själv smakat lite på flaskan och mina annars goda motoriska färdigheter kan ha varit försvagade vid tillfället.
 
Bilden nedan är från min senaste haircut för cirka ett halvår sedan. Det börjar bli dags igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Hud och hår | |
Upp