Nya skor, ett vettigt köp!

April är snart slut och här om dagen gjorde jag mitt första konsumtionsinköp det här året. Jag hade helst sluppit, men jag stålsatte mig och åkte för tredje gången till Team Sportia för att prova nya löparskor. Mina gamla är utslitna till ogienkännlighet. Fötterna har halkat omkring i skon och fotens utsida har trängt ut genom ett stort hål som jag depserat försökt tejpa igen med silvertejp. 
En stund senare hade jag inhandlat ett par Nike Free och jag kände mig nöjd med mitt inköp! Jag snörde genast på mig skorna och gav mig iväg på en runda i regnet. Skorna satt bra och stadigt på foten. Inga knöliga tejpbitar som störde. Inget hål som läckte in regnvattnet som samlats på asfalten. 
 
 
Det är lätt att fastna i dåliga konsumtionsmönster. Reklam väcker köplusten och får oss köpa prylar vi egentligen inte behöver. Utföräljningar och reor låter oss tro att vi sparar pengar på att konsumera!
Att betala kontant med pengar du faktiskt har i vetskap att det du köper är en vettig och välbehövlig sak, ger din pryl ett mervärde och dessutom ger det dig en helt annan tillfredsställelse!
 
 
 
Allmänt, Konsumtion, träning och hälsa | |
Upp