Påskcykling

Efter att jag röjt undan efter gårdagens påskmiddag packade jag ett par rena trosor och Alice Munros senaste (och sista) bok i ryggsäcken och cyklade till Johan i Eckerö.
Jag sjöng "on the road again" medan jag med friska tramp svepte längs med stadens tysta gator och vidare västerut mot den åländska landsbygden. Luften var kylig, några enstaka snöflingor virvlade i vinden och kittlade mig på näsan. 
Det finns ju bara fördelar med att cykla! Det är ett miljövänligt sätt att ta sig från A till B och det kostar ingenting. Dessutom får man frisk luft, motion och man kommer nära naturen. Ett litet aber med cyklingen kan vara att det på vår vindpinade lilla ö alltid tycks blåsa som värst när jag har planerat ett träningspass med Gula faran. Som vanligt är det en fråga om inställning till saker och ting. Att kämpa i motvind gör en stark i både ben och skalle. Den dagen det blåser åt rätt håll känns vägen så mycket lättare.
 
 
Nu står min gula springare i garaget och jag ligger på soffan i mina rena trosor och läser Alice Munro. 
 
 
Alla vägar leder till havet.
 
 
 
 
 
Allmänt, miljö, träning och hälsa | |
Upp