Hårstatus och svinhårsborste

Två veckor utan schampo. Håret känns ganska flottigt, men jag störs dock inte av det särskilt mycket eftersom jag har det uppsatt hela tiden. Det fina är att det oljiga håret håller ihop frillan hela dagen! Efter att ha läst på lite om naturlig hårvård utan schampo och balsam insåg jag att jag verkligen behövde en svinhårsborste! Sagt och gjort, idag införskaffade jag denna mirakelborste.
 
 
Varför ska man använda en svinhårsborste?
Den rengör håret, man kan se små dammpartiklar fastna vid borsten efter användning. Borsten förhindrar att sebumet, det naturliga fettet i håret, koncentreras i hårbotten. Den fördelar istället sebumet över hårstråna och ger en naturlig "balsameffekt". Borsten känns skön och masserar hårbotten och ska även stimulera musklerna där, vilket gör att hårstråna reser sig och bildar mer volym. Den är skonsam mot håret och sköter man den rätt håller den en livstid.
 
 
Så nu är det bara att ihärdigt börja borsta och vänta på de fantastiska resultaten som utlovas!
 
 
 
 
 
 
Allmänt, Hud och hår, Konsumtion | svinhårsborste, no poo, WO | |
#1 - - Sofie:

var köper man en sån borste?

Svar: Jag köpte min från Hair by Julia.
Jenny

#2 - - Johanna:

Så fint du skriver om miljö och hållbarhet, heja!🎈🌺
Jag kämpar på med att dra ut på mina tvättdagar, nu ligger jag på runt 5-7 dagar mellan tvätt men hoppas på att kunna gå ännu längre mellan.☺️

Svar: Tack! Bra att du tänker på att spara in på tvättandet! Använda plagg som inte är synligt smutsiga är ju bara att hänga på vädring, stuva in i garderoben och använda på nytt!
Jenny

Upp