Ingen övervikt här inte!

När man flyger iväg på surfresa blir det en hel del packning! Specialbagage är dyrt och för att spara in på kilona packar vi en del av utrustningen (selar, våtdräkter, bommar och hjälmar) i det vanliga bagaget. Därför blir det begränsat utrymme för det där lilla extra, så som trosor och tandborste! 
 
Fördelen med att ha få plagg i garderoben är att det är lätt att packa minimalistiskt.
Tidigare har jag haft med mig alldeles för mycket kläder på våra resor och flera av plaggen har inte blivit använda överhuvudtaget under vistelsen. De har packats ner som en eventuell valmöjlighet, eftersom jag tyckt att det varit svårt att veta på förhand vad jag kommer att vara sugen på att bära under resan. Herregud, vad skönt att vara av med det svåra i-landsproblemet! Nu blir klädvalet enkelt, eftersom det inte finns så mycket att välja mellan. Det här är min packning för en vecka på Fuerteventura, och allt får plats i handbagaget! 
 
 
Under resan klär jag mig i sköna, lösa jeans, bekväma lädersandaler, linne och tunn jacka med stora fickor för att slippa släpa på en handväska.
 
Jag behöver inte oroa mig för att bli stoppad vid säkerhetskontrollen (så länge en nagelklippare inte klassas som vapen), då inga vätskor följer med. Min "necessär" är en gammal plastförpackning jag fick då jag köpte ett tre pack trosor (i strl M som synes på streckkoden) och i den ryms med råge allt jag behöver. (Tandkräm litar jag på att Johan bistår med!)
 
 
Och nej, ni behöver inte vara oroliga. Jag har inte glömt passet. Även biljetter, pengar, telefon och laddare finns med i väskan!
 
Hasta luego!
 
 
Allmänt, kläder | Fuerteventura, packa minimalistiskt, surfresa | |
Upp