Ett plagg in, ett plagg ut.

Förra veckan fick jag ärva en stor shoppingbag full med kläder. Ni vet, en sån där styv pappväska med stilren logo och tygsnören som Carrie Bradshaw bär i armvecket då hon strosar så chict längs gatorna i New York. 
Nu var det inte Carrie som hälsade på med denna fina överraskning. Det var den lika chica Sofie, som nästan ursäktade tilltaget att släpa hit sitt överflöd. Hon vet ju att jag inte vill ha så mycket onödiga grejer omkring mig. Men hon vet också att jag rensat i min garderob och att jag inte kommer att förnya den inom de närmsta åtta månaderna åtminstone, så hennes omtanke gjorde mig tvärtom glad! 
 
Att ärva kläder är ju konsumtionssynpunkt väldigt rätt. Det gav mig en chans att fräscha upp garderoben genom att byta ut några av mina gamla plagg och då det kom serverat till mig på detta vis (jag slipper gå in i en butik, jag kan prova hemma i lugn och ro när lusten faller på) ansåg jag att jag inte hade någonting att förlora!
 
Jag lät Carrieväskan stå ett par dagar innan jag tog mig an Den Stora Provningen med reglerna klara för mig: ett plagg in, ett plagg ut!
 
IN
 
 
Elva användbara plagg i neutrala färger som är lätta att matcha hamnade in i garderoben
(alla är inte med på bilden).
 
UT
 
 
Trots mina tidigare rensningar fanns det tydligen en brokig skara på totalt 21 (!) paltor att sortera bort och skänka vidare till Emmaus.
 
Tack Sofie! Nu kör jag inte bara din gamla bil. Nu går jag runt i dina kläder också!
 
 
 
 
Allmänt, Konsumtion, Rensa, kläder | |
Upp