Uppdatering efter time out

Jamen, vilken vår vi har haft! Alldeles underbart varm, grönskande, frodig, solig... och sjukt stressig! Musten i mig var redan på väg att sina och flytten, med städning och allt vad det innebär, från lägenheten tog med sig de sista dropparna av den. Lättnaden var enorm när kontraktet var skrivet och jag lämnade över nycklarna till hyresgästerna. Jag bet ihop och lyckades med nöd och näppe klara av sista skolveckan med huvudet högst.
I torsdags checkade jag äntligen in på sommarlov och nu kan jag äntligen njuta till fullo av det nya lediga livet som sambo på landet. 
 
Det bästa med sommarlov är att få göra vad man vill i sin egen takt. Jag ser fram emot tidiga morgnar och långa frukostar på pinfärska ägg från världens finaste höns. Jag längtar efter midsommarfirandet på stugan med bästa gänget (släkten är inte alltid värst!). Jag vill läsa hundra böcker och skriva fåniga eller djupa texter. Jag ska lyssna på årets sommarpratare medan jag skramlar runt i köket så jag får ta igen det på reprisen eftersom jag missade hälften. Jag tänker simma bland abborrgräs och tång, cykla i motvind och springa i uppförsbackar. Jag vill piskas i ansiktet av sydliga vindar och skutta över vågorna på Degersand. Jag ska sippa vin klockan fyra en tisdag, somna med svidande solskinn, täcket i fotändan och djupa andetag i slafen bredvid. Ja, det är väl i princip mina sommarplaner. Livet i sin enkelhet, helt enkelt!
Och så kanske jag bloggar lite.
 
 
Första sommaren med Rolf, Hjördis, Etel, Nanny, Oiva, Månsken och Lilja!
 
 
 
 
Allmänt, Höns, tid, träning och hälsa | |
Upp